04b7b914-95fc-4cec-b61b-281de48d5ac7.jpg

Code Safari: licht

Onderzoekend leren met kunst en technologie
Primair Onderwijs Groep 1-2
Workshop op school - speellokaal
Workshop 16-01-2024 t/m 28-06-2024
60 uten minuten Workshop
spelenderwijs technieken onderzoeken; met behulp van techniek een nieuw beeldend werk maken; leren probleemoplossend denken leren reflecteren op eigen werk.

Ga op ontdekkingstocht in een wereld van kunst en technologie. Er komen echte lichtgevende kunstwerken de school in die je lekker mag aanraken. Het speellokaal wordt hiervoor omgetoverd tot een mini museum. Kijk door de ogen van gekke makers en kunstenaars die bijzondere dingen maken en experimenteer zelf met licht, kleur en schaduw.

Maar vooral niet teveel praten, hup aan de slag want het museum is nog niet compleet! Het is tijd om zelf kunst te maken. In de workshop werken de leerlingen met beeldende technieken die op een unieke manier toegepast worden. Door zelf te onderzoeken, te maken en te verwonderen is de workshop een fantastische beleving voor de jongste makers. Een mooie introductie in werken op het snijvlak van kunst en technologie.