codekunst.jpg

Workshop op school - klaslokaal
Workshop 15-01-2024 t/m 25-06-2024
90 uten minuten Workshop
het ontdekken van toekomstontwerpers en technologie; leren door te maken; leren kritisch te denken en kijken; leren samenwerken.

Leerlingen zetten de bril van een maker op en denken buiten de lijntjes met Rotterdam als speelveld. In dit programma maken leerlingen een doelgericht - of juist doelloos - interactief object voor in de openbare ruimte. Er wordt inspiratie opgedaan door te kijken naar ontwerpers en kunstenaars met bijzondere ideeën voor de toekomst. Door kennis, simpele toepasbare sensoren en elektronische onderdelen en een set aan kosteloze materialen kan er veel onverwachts gebeuren.

Mediakunst en technologie worden gecombineerd met maatschappelijke thema’s die dichtbij de leerlingen staan. Zo leren ze kritisch na te denken over de rol van technologie in hun dagelijks leven en hoe ze creatief om kunnen gaan met nieuwe toepassingen. De leerlingen zijn bijna de hele workshop bezig met hun handen en experimenteren erop los.