banner-ct-ai-weiwei-vo.jpg (1)

Ai Weiwei in de Kunsthal

interactieve rondleiding met maakopdrachten
Voortgezet Onderwijs Praktijkonderwijs Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs ISK Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vmbo BBL/KBL Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vmbo TL/Mavo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Havo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vwo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs MBO Leerjaar 1, 2, 3, 4
Rondleiding incl. workshop op locatie Kunsthal Rotterdam
Rondleiding incl. workshop 24-10-2023 t/m 21-12-2023
90 - 120 minuten Rondleiding incl. workshop

Ai Weiwei. In Search of Humanity

Vol trots kondigt Kunsthal Rotterdam een grootschalige tentoonstelling aan van de meest toonaangevende kunstenaar van het moment, onvermoeibaar activist en criticus van autoritaire systemen: Ai Weiwei. Met culturele readymades, schilderijen, werken van Lego, sculpturen, installaties, fotografie en videowerk biedt de tentoonstelling een indrukwekkend overzicht van Ai Weiwei’s ruim vier decennia omspannende carrière.

Leerlingen volgen een interactieve tour door de tentoonstelling. Onder leiding van een docent van SKVR ontdekken leerlingen de verhalen achter de kunstwerken van kunstenaar Ai Weiwei en gaan zij aan de slag met kijkvragen en doe-opdrachten.

Geen lesmateriaal beschikbaar