storm.png

STOM (volgeboekt)

Praten, communicatie, theater, zwijgen, muziek
Voorstelling op locatie Schouwburg
Voorstelling 20-03-2023 t/m 20-03-2023
80 minuten Voorstelling
- kerndoel 55: De leerlingen leren op eigen werk en dat van anderen te reflecteren - kerndoel 56: De leerlingen verwerven enige kennis over en krijgen waardering voor aspecten van cultureel erfgoed.

Een muzikale voorstelling van HNTjong over Ziggy en zijn zwijgend protest.

Ziggy praat niet meer. Eerst viel dat nog niet zo op, maar toen begon de meester van school het na te vragen bij de ouders van Ziggy. Die konden zich ook niet meer herinneren wanneer Ziggy voor het laatst iets had gezegd. Eigenlijk kon helemaal niemand meer bedenken wanneer ze hem voor het laatst hadden horen praten.

Ze beginnen een zoektocht: waarom is Ziggy gestopt met praten? Maar ja, hoe kom je daarachter als Ziggy niks meer zegt? Tot overmaat van ramp sturen ze Ziggy dan maar naar een praatdokter. Wat moet iemand die niet meer praat nou bij een praatdokter?