soda-kid-school.jpg

Soda Kid

Over de (super)held in jezelf vinden
Voorstelling op school - speellokaal
Voorstelling 01-11-2022 t/m 04-07-2023
50 minuten Voorstelling
- De wereld van nu - ik en de wereld - Maatschappelijke uitdagingen van deze tijd bespreekbaar maken - Burgerschap - Kunstzinnige oriëntatie kerndoel 54

Bob heeft een zeer onspectaculair leven. Iedere dag is hetzelfde. In de ochtend gaat de wekker, in de middag werkt hij in de plastic-rietjesfabriek en in de avond met de overvolle bus weer terug naar huis; superheldenseries kijken. Bob valt niet op. Hoe anders is het leven van zijn favoriete superhelden. Zij betekenen echt iets. Dát wil Bob ook. Vandaag wordt Bob superheld.

In deze interactieve voorstelling vol humor en actie verandert het speellokaal in een geheime schuilplaats waar SuperBob samen met de kinderen plannen smeedt om de wereld van nu te redden. Een voorstelling die gaat over de held in jezelf vinden. Met veel superpower, humor en brutaliteit verandert het klaslokaal in een galaxy waar de energie door het dak vliegt.

Lesbrief
Met de lesbrief op deze pagina kan je de voorstelling alvast met jouw klas voorbereiden. In de verschillende opdrachten gaan de kinderen de superheld in zichzelf vinden. Wat maakt een held een held? Wie is jouw held en waarom? En welke goede dingen zou jij als superheld willen doen? De kinderen bedenken hun superheldennaam en superheldenkrachten en maken met elkaar een superheldenfoto in hun superheldenpose.

Deze activiteit vindt plaats in het speellokaal