paint-like-basquiat.png

Paint like Basquiat

Street art in Rotterdam en paint like Basquiat
Voortgezet Onderwijs Praktijkonderwijs Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs ISK Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vmbo BBL/KBL Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vmbo TL/Mavo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Havo Leerjaar 1, 2, 3, 4 Voortgezet Onderwijs Vwo Leerjaar 1, 2, 3, 4
Rondleiding incl. workshop op locatie Skateland
Rondleiding incl. workshop 05-09-2022 t/m 30-06-2023
120 minuten Rondleiding incl. workshop
- Op een andere manier kijken naar de buitenruimte - Kritisch leren kijken naar streetart - Een eigen mening leren vormen over streetart. - Het omzetten van een idee naar een visueel eindproduct.

Street art in Feijenoord. In september 2022 krijgt de wijk door het festival All Caps (voorheen POW! WOW!) er nog meer art bij. De route leidt langs grote murals van verschillende inter- en nationale makers en neemt de leerlingen mee langs de diversiteit aan vormen en uitingen. Wat vinden zij ervan? Welke boodschappen zien zij? En wat doen deze werken met de buitenruimte?

Met deze inspiratie maken de leerlingen daarna kennis met de wereldberoemde kunstenaar Jean-Michel Basquiat (1960-1987) en zijn unieke werkwijze. Hij startte als een graffitikunstenaar, werkte veel samen met Andy Warhol en zijn expressieve doeken zijn te zien in grote musea. In zijn werk zijn veel elementen zichtbaar die een relatie hebben tot racisme en zijn dagelijkse ervaringen hiermee. Op actieve wijze maken de leerlingen hun eigen werk.

Van 4 september t/m 11 september strijkt het festival All Caps neer in Feijenoord. Speciaal voor het Cultuurtraject zijn er op woensdag, donderdag en vrijdag work-in-progress tours met ontmoetingen met kunstenaars. De tijden 11 - 12.30 uur en van 13 - 14.30 uur

Geen lesmateriaal beschikbaar