getattachmentthumbnail-1.jpg (1)

Leskist Scapino

Avontuurlijk en creatief kennismaken met dans
Workshop op school - speellokaal
Workshop 31-10-2022 t/m 07-07-2023
45 . minuten Workshop
- Op een creatieve manier bewegen en hier plezier in hebben - Lichaam expressief inzetten - Kennismaken met danselementen: tijd, kracht, ruimte en lichaam

Scapino Ballet Rotterdam en SKVR laten leerlingen met een inspirerende lessenreeks kennismaken met dans. De kinderen gaan op pad met ‘Scapino’ die al 75 jaar in en rondom het theater leeft. Hij vertelt hen over zijn verhalen en belevenissen. De lessenreeks is één groot avontuur waarin de vrijheid, van het zijn wie je bent, centraal staat. De leerlingen komen tijdens de lessen in aanraking met verschillende danselementen als lichaamsbewustzijn, muzikaliteit en ruimtegebruik.

De eerste les wordt gegeven door een dansdocent van Scapino. In de drie weken daarna ga je zelf aan de slag met de handige leskist. Deze bestaat uit: (les)materialen, een lesbrief en een cd. De kist wordt op school bezorgd en opgehaald.

Deze activiteit vindt plaats in het speellokaal