half-op-weg-2023-02.jpg (1)

Voorstelling incl. workshop op locatie Eiland van Brienenoord
Voorstelling incl. workshop 09-05-2023 t/m 30-06-2023
60 . minuten Voorstelling incl. workshop
- Leren door te ervaren in de natuur - de vorm van Theater en Literatuur verrijkt - onderzoeken, luisteren, bewegen waardoor ik waarneem

'n Bries is een theatergezelschap dat de natuur op het Brienenoordeiland gebruikt als podium. Een avontuurlijk gezelschap dat voor een jong publiek kunst, theater, taal en natuurbeleving integreert tot een totaalervaring.

Voor leerlingen van het primair onderwijs biedt 'n Bries een interactieve voorstelling in de natuur met verplaatsingen naar verschillende plekken op het eiland. Daarna volgt een workshop waarbij de kinderen ingaan op het beleven van de natuur. Het programma duurt in totaal 2 uur. Leerlingen komen in een andere wereld terecht dan ze gewend zijn. Het is een programma waarbij de nadruk ligt op voelen en vooral zelf op onderzoek uitgaan. Bij deze excursie gaat het om educatie, maar vooral ook om wat kinderen zelf ontdekken.