dido.png

Dido & Aisha

Over jaloezie en vriendschap, over sterke en slimme vrouwen, ook geschikt voor jongens.
Voorstelling op locatie Theater Zuidplein
Voorstelling 20-03-2023 t/m 22-03-2023
55 minuten Voorstelling

Dido en Aïsha zitten bij elkaar op school. Iedereen moet vechten om een plek. Worden ze vrienden of vijanden van elkaar?

Dido en Aïsha is gebaseerd op de Griekse mythe Dido en Aeneas en op de wiskundige en filosofe Hypatia. Zij gaf les in Alexandrië (Egypte) op de school van Plato. Later werd ze vermoord om haar grote kennis. RAAF brengt haar verhaal samen met het tragische liefdesverhaal van Dido en Aeneas. Zo ontstaat een nieuw muzikaal avontuur.

Dido en Aïsha is nummer drie in het drieluik oost-meets-west-stories na ‘Romeo is op Julia en Layla op Majnun’ en ‘Ali & Nino’. De voorstelling komt tot stand in samenwerking met Theater Zuidplein in Rotterdam.