denken-zonder-hersenen.png (1)

Denken zonder hersenen

Wat hebben we nog meer nodig om in contact te staan met onze omgeving?
Primair Onderwijs Groep 6-7-8 (Montessori-Jenaplan), 7-8
Rondleiding incl. workshop op locatie A Tale of a Tub
Rondleiding incl. workshop 21-04-2023 t/m 10-06-2023
120 minuten Rondleiding incl. workshop
met een nieuwe blik naar de eigen leefwereld kijken ontdekken dat er meerdere zintuigen/ lenzen zijn waardoor we de wereld kunnen waarnemen. het ontwikkelen van een eigen perspectief op onderwerpen als klimaatverandering kennismaken met hedendaagse kunst en kunstenaars

Samen met een ervaren art mediator gaan de leerlingen in gesprek over het thema van onze tentoonstelling. Daarnaast zal er de workshop gaan over hoe we nu meer in contact kunnen komen met onze omgeving.

Hoe ziet de wereld eruit wanneer die overgenomen is door planten? Hoe zullen deze planten naar de mens kijken? Wat leren we uit deze ‘fantasie’ over hoe de relatie nu is tussen mens en plant? Samen met een kunstenaar of art mediator ontwerpen de kinderen nieuwe eigen zintuigen geïnspireerd op niet-menselijke organismen.

Geen lesmateriaal beschikbaar