povje-en-de-drie-sinaasappels-jeugdtheater-hofplein-blokje-website.jpg

De betovering van Prins Povje

Met muziek uit wereldberoemde opera's
Voorstelling incl. workshop op school - speellokaal
Voorstelling incl. workshop 02-11-2022 t/m 05-07-2023
45 minuten Voorstelling incl. workshop
- Kennismaken met opera - De fantasie stimuleren bij het luisteren van muziek - Verschillende personages en emoties uitbeelden - Kunstzinnige oriëntatie kerndoelen 54 en 56

Je zal maar prins zijn en doodongelukkig en dat alleen een spontane lachbui je kan redden van al je ongeluk. Nou, precies daar heeft onze Povje last van. Totdat de heks Fata Morgana per ongeluk struikelt. Povje vindt dat zo grappig dat hij ineens keihard begint te lachen. Probleem opgelost zou je denken. Maar de heks is woedend en spreekt een vloek uit: per direct wordt Povje hopeloos verliefd op drie sinaasappels. Sinaasappels die nu nog in het bezit zijn van een zeer gevaarlijke gigantische kokkin ergens ver weg. Met gevaar voor eigen leven maar hoteldebotel verliefd gaat Povje op zoek naar zijn drie sinaasappels.

Na de voorstelling krijgen de kinderen een korte theaterworkshop, waarin zij Povje en de andere personages zelf mogen spelen. Zo spelen zij net als Povje heel somber of juist blij, verliefd en dapper. En hoe speel je eigenlijk een gemene heks of…. een sinaasappel?

De betovering van Prins Povje is een bewerking van de zonnige opera van Prokofjev. Met veel muziek en dwaze humor spelen we een voorstelling om verliefd op te worden.

Lesbrief
Met de lesbrief kan je De betovering van Prins Povje met jouw klas voorbereiden. De kinderen maken in de verschillende opdrachten kennis met de theatrale wereld van de opera. De personages komen aan bod, het spannende verhaal en natuurlijk de muziek waar je niet om heen kunt. Al deze elementen maken een opera een opera!

Doordat de kinderen zich vooraf aan de voorstelling onderdompelen in de operawereld zullen ze tijdens het kijken veel dingen herkennen en wellicht worden er stukjes meegezongen….

Deze activiteit vindt plaats in het speellokaal