web_1_bullybully_maas-theater-en-dans_-jaap-scheeren.jpg

BullyBully (volgeboekt)

Een peutermusical over kinderachtige grote mannen
Voorstelling op locatie Maaspodium
Voorstelling 19-10-2022 t/m 24-02-2023
40 minuten Voorstelling
- Leerlingen een podiumkunstervaring bieden. - Leerlingen zichzelf laten verhouden tot het thema van de voorstelling. - Leerlingen met een open blik naar de wereld laten kijken en naar zichzelf.

Wat hebben een peuter en een gemiddelde wereldleider met elkaar gemeen? Zou die president soms ook een driftbui krijgen in het gangpad van de supermarkt? Of gillen totdat hij krijgt wat hij wil? Laat een dreumes speechen en een volwassen man in pak onzin brabbelen. Als je door je oogharen kijkt, zie je bijna het verschil niet meer. Alleen heeft de een het voor het zeggen en de ander moet doen wat er gezegd wordt.

In BullyBully ontmoeten twee wereldleiders elkaar in niemandsland. Een cultureclash op duploniveau, want wat de boer niet kent dat eet ie niet. Wat volgt is een ongemakkelijke ontmoeting tussen twee kinderachtige, maar machtige volwassenen die stukje bij beetje aan elkaar wennen. Een peutermusical à la West Side Story over vriendschap en ‘het onbekende’ met twee spelers, veel liedjes, grappig geruzie, gedram en een happy end.