Scapino Ballet Rotterdam 3248

Scapino Ballet Rotterdam is het oudste dansgezelschap van Nederland, opgericht in 1945 door Hans Snoek. Samen met twaalf dansers bedacht Hans Snoek dat dans een lach op de bleke gezichtjes van oorlogskinderen kon toveren. Het eerste jeugddansgezelschap van Nederland was een feit. Door de jaren heen heeft Scapino zich ontwikkeld van een klassiek dansgezelschap voor de jeugd tot een eigentijds en stoer dansgezelschap met aansprekende voorstellingen.

\r\n\r\n

Zo inventief en beweeglijk als het gezelschap is ook het aanbod voor het onderwijs. Educatie is verweven in ons DNA en laat kinderen en jongeren kennismaken met alles wat moderne dans te bieden heeft, vanuit plezier, nieuwsgierigheid en met veel energie.

Graag tot ziens!

Team onderwijs, Scapino Ballet Rotterdam