Natuurhistorisch Museum Rotterdam 3559

Het Natuurhistorisch is een doodleuk Rotterdams museum dat blijft verbazen. De vaste collectie vogels, zoogdieren, vissen, insecten, schelpen en planten toont de aardse biodiversiteit in al zijn verscheidenheid. Alle fossielen die in de Nederlandse bodem te vinden zijn, zie je in de tentoonstelling ‘Opgeraapt Opgevist Uitgehakt’. De expositie ‘Pure Veerkracht’ laat zien dat de stad ook natuur is. Blikvangers: het skelet van een potvis en het geraamte van olifant Ramon. Beroemd zijn de dode-dieren-met-een-verhaal, zoals de Dominomus en de Tweede Kamermuis.

De penis van een potvis en Boris de tijger uit Diergaarde Blijdorp zijn misschien leuk om naar te kijken in het Natuurhistorisch Museum Rotterdam, maar er valt meer uit een bezoek te halen!
De afdeling educatie van het museum heeft een uitgebreid aanbod aan museumlessen ontwikkeld om leerlingen met natuur in aanraking te laten komen en te laten ervaren hoe leuk en spannend natuuronderwijs kan zijn. Voor elk niveau is er een passend programma. Hierbij mogen ze zoveel mogelijk zelf ontdekken. De lessen zijn  opgebouwd uit een korte inleiding, waarna de leerlingen zelf op een gerichte ontdekkingstocht door het museum kunnen gaan.
De lessen in het museum sluiten aan bij de kerndoelen voor het  natuuronderwijs, zoals opgegeven door het ministerie van OC&W. De lessen zijn dus lesvervangend.

Ook voor het speciaal onderwijs biedt het museum diverse mogelijkheden. De lessen zijn aan te passen aan verschillende niveaus, en in overleg wordt altijd gekeken wat het beste bij uw leerlingen past.

bewaren-natuurlijk2.jpg (1)
oou_foto_mels_van_zutphen.jpg
77-natuurhistorisch-kids.jpg
92-natuurhistorisch-kids.jpg