Stichting tot beheer Museum Boijmans Van Beuningen 3255

Museum Boijmans Van Beuningen is een veelzijdig en eigenzinnig museum in het hart van de havenstad Rotterdam. Het museum bezit een unieke verzameling van gebruiksvoorwerpen uit de (late) middeleeuwen tot aan hedendaagse kunst. Tijdens de grootschalige renovatie en vernieuwing houden we de collectie graag zichtbaar, bekend en levendig onder scholieren door naar de scholen toe te gaan. Onze educatieve programma's zijn erop gericht leerlingen vertrouwd te maken met het museum en met beeldende kunst. De onderwijsprogramma's sluiten aan bij de diverse eindtermen en kerndoelen, en spreken diverse zintuigen en manieren van leren aan. Onze professionele museumdocenten nemen de leerlingen op een interactieve manier mee 'op reis'.