Mariniersmuseum 3492

Als echte Rotterdamse instelling vertellen wij jong en oud over de bijzondere belevenissen van het Korps Mariniers.

Het Korps Mariniers is al 356 jaar een onderdeel van de Koninklijke Marine. Vroeger werden de mariniers als zeesoldaten ingezet om schepen te verdedigen tijdens de Gouden eeuw. Dit doen zij nog steeds, overal ter wereld voeren zij gevaarlijke missies uit. Vaak onder moeilijke omstandigheden. Discipline en respect zijn hierbij onmisbare ingrediënten.

De hedendaagse rol van het Korps Mariniers lijkt misschien moeilijk in te passen in uw lesprogramma, maar niets is minder waar. De thema’s waar mariniers mee te maken krijgen, sluiten naadloos aan op de kerndoelen van “Oriëntatie op jezelf en de wereld”. Begin 2018 is onze basispresentatie geheel vernieuwd en nu nog interactiever en uitdagender.

Wij zijn uitermate goed te bereiken met het Openbaar Vervoer. Station Blaak ligt op 2 minuten loopafstand van het museum. Schooltarief is €2,50 per leerling, CJP en CKV wordt bij ons geaccepteerd.

De ANWB heeft het Mariniersmuseum voor het tweede jaar op rij verkozen tot "Leukste uitje van Zuid-Holland". Kom zelf ervaren waarom dit is.

dsc_8556.jpg (1)
0y8a0111.jpg