Chabot Museum 3505

Educatie in het Chabot Museum: uit je comfortzone in een huiselijke setting.

Het Chabot Museum is gevestigd in een voormalig woonhuis. Dit zorgt voor een gemoedelijke sfeer waarin leerlingen zich op hun gemak voelen. De leerlingen verblijven het gehele bezoek tussen de kunst en architectuur, waar ze met een afwisselend programma tot nieuwe ideeën worden uitgedaagd.

De eigen belevingswereld staat bij het Chabot Museum centraal. Tijdens hun bezoek koppelen de leerlingen beeldende kunst en erfgoed aan hun hedendaagse realiteit. Zo komen zij niet alleen meer te weten over het werk van Chabot, expressionisme en de modernistische villa maar ook over hun klasgenoten en zichzelf.

Speciaal voor het cultuurtraject verzorgdt het Chabot Museum ook workshops en rondleidingen in de modernistische Van Nellefabriek. Van trappenhal naar trappenhal verkennen we de Van Nellefabriek van binnen en buiten. Wat maakt dit UNESCO werelderfgoed nou zo bijzonder? En hoe was het eigenlijk om lang geleden in zo’n grote fabriek te werken? We kijken naar de architectuur, hebben het over de oude fabrieksarbeiders en vergeten zeker ook het prachtige uitzicht over Rotterdam niet!

In de Van Nellefabriek beschikken we over een eigen workshopruimte.

chabot-museum-rotterdam_liggend_foto-bob-goedewaagen.jpg (1)
210623-026.jpg (1)