Ben jij een ervaren kunstvakdocent en wil je weten hoe je jouw reguliere lessen kan inzetten voor het speciaal onderwijs? Dan is deze training iets voor jou. Wij leren je alles over de verschillende doelgroepen binnen het speciaal onderwijs, de vaardigheden die je daarvoor nodig hebt en hoe je een lessenserie kan ontwerpen. Tijdens de training voer je ook een korte stage uit. Natuurlijk begeleiden we je in dit proces van begin tot eind.
Na afloop van de training kan je lessen ontwerpen die aansluiten bij de doelgroep en heb je geleerd hoe je kan differentiëren tijdens je lessen. Daarnaast heb je praktijkervaring in het speciaal onderwijs opgedaan. Hiervoor ontvang je na afronding een bewijs van deelname.
De training is ontwikkeld door Plein C en Stichting Tamino. En wordt mede mogelijk gemaakt door: Cultuureducatie met Kwaliteit en Gemeente Rotterdam.
Instapeisen
- je hebt een afgeronde kunstvakopleiding of aantoonbare ervaring als kunstvakdocent
- je hebt ruime ervaring met lesgeven aan groepen in het onderwijs
- je hebt ervaring met het zelf ontwerpen van lessen
- je hebt een sterke persoonlijke motivatie om te werken met kinderen in het speciaal onderwijs
Thema’s
- structuur en organisatie in het speciaal onderwijs
- de plaats van cultuur in het speciaal onderwijs
- verschillende soorten gedragsstoornissen
- klassenmanagement en specifieke docentvaardigheden voor het speciaal onderwijs
Alles op een rijtje
Voor |
Ervaren cultuurdocenten |
Data |
13 oktober 2023, 10 november 2023, 24 november 2023, 8 december 2023, 12 januari 2024 en 8 maart 2024 |
Kosten |
€ 600 euro excl. 21% btw (onder bepaalde voorwaarden is reductie mogelijk) |
Niveau |
Post-hbo cursus |
Locatie |
KCR. Zomerhofstraat 88, 3032 CM Rotterdam |
Tijdsinvestering |
6 bijeenkomsten van 3 uur + een reeks van 3 stagelessen aan 2 verschillende groepen + 10 uur zelfstudie |
Meer informatie?
Trainer
Deze training wordt gegeven door Trudie Verhoeff, zelfstandig trainer en coach in onderwijs en cultuureducatie.
“Kenmerkend voor mijn werkwijze is ervaringsleren, activerende werkvormen en veel ruimte voor onderlinge uitwisseling.”
|
Trudie is naast haar werk als trainer en coach werkzaam als studieleider van de Post HBO opleiding Beroepskunstenaars in de Klas (BIK). Daarnaast heeft zij zich gespecialiseerd in groepsdynamica en teambuilding. Ze traint schoolteams in sociaal-emotionele vaardigheden en coacht kunstenaars en kunstdocenten bij de uitvoering van hun werk in het onderwijs. Recent ontwikkelde ze de trainingen ‘Samenwerking met de groepsleerkracht’ en ‘Cultuurdocent in het Speciaal Onderwijs’ en geeft deze met veel plezier in opdracht van muziekscholen en instellingen voor cultuureducatie.
|