Training Interne Cultuurcoördinator

Wil je dat kunst en cultuur een betekenisvolle rol gaat spelen op jouw school? Dat het goed aansluit op de visie van de school, op de leerlingen en op de omgeving van de school? Dan is de training Interne Cultuurcoördinator (ICC) voor het primair onderwijs het antwoord!

Een ICC’er geeft kunst en cultuur op school meer samenhang en continuïteit en is de drijvende kracht en het aanspreekpunt voor alle culturele activiteiten. KCR biedt jou tijdens deze professionele training, die is opgezet door LKCA, de kennis en mogelijkheid jezelf te ontwikkelen door middel van handige handvatten en praktische ervaring. Je rondt de cursus af met een officieel certificaat en een op maat gemaakt cultuurplan. Daarmee kun je meteen aan de slag!

"Er is veel kennis aanwezig bij KCR die gebruikt kan worden om invulling te geven aan je rol als icc'er"
- Laurent Oomens, St. Michaëlschool

Opbouw training

Tijdens de training komen actuele ontwikkelingen rond kunst en cultuur voorbij. Je verkent cultureel Rotterdam, bouwt een netwerk op en gaat ook praktisch aan de slag. Je schrijft een cultuur- en activiteitenplan voor schooljaar ’23-’24 en deelt deze met je collega’s.

Het programma bestaat uit zes gezamenlijke masterclasses en drie individuele.  De totale studielast bedraagt ca. 50 uur en de lessen duren van 16.00 tot 19.00 uur. Er wordt voor iets eten gezorgd.

Data schooljaar 23/24

Bijeenkomst 1: Donderdag 26 oktober 2023

Bijeenkomst 2: Donderdag 9 november 2023

Bijeenkomst 3: donderdag 23 november 2023

Bijeenkomst 4: donderdag 25 januari 2024

Bijeenkomst 5: donderdag 7 maart 2024

Bijeenkomst 6: donderdag 16 mei 2024

Certificering/ uitreiking donderdag 13 juni 2024

Klik hier voor meer informatie over de thema's die aan bod komen.

Via deze link kun je laten weten dat je interesse hebt in de training

Trainingskosten

De training kost 900 euro. Vanuit KunstPakt, het Rotterdams Cultuureducatie met Kwaliteit programma, is er nu de mogelijkheid om de ICC Training kosteloos te volgen.

Intake

Voor de training start neemt onze trainer een telefonische intake af om kennis te maken en te bespreken wat je als ICC'er voor de school kan gaan betekenen. Belangrijk is dat de directie van de school je de ruimte en tijd geeft om deel te nemen, dat je twee keer een teamactiviteit kan uitvoeren en dat je drie keer in gesprek kan gaan met de directie.

Afronding

Het traject wordt feestelijk afgesloten met een inspiratiebijeenkomst en de uitreiking van jouw welverdiende certificaat. Deze geeft ook toegang tot de post-HBO-opleiding Cultuurbegeleider.

Wil je meer informatie over de cursus? Stuur dan een mailtje naar n.nannan@kc-r.nl.

Algemene voorwaarden

Lees hier de algemene voorwaarden voor deelname aan de ICC-training.